Συμπληρώματα

Ashwagandha: τι είναι; Δες τα 8 οφέλη.

Το Ashwagandha, επίσης γνωστό ως Indian Ginseng, έχει μακρά ιστορία χρήσης στην παραδοσιακή και την αγιουρβεδική ιατρική. 1 Γνωστό ως προσαρμογόνο ή βότανο που μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στην υγεία, το ashwagandha είναι εγγενές στην Ινδία, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Παρόλο που χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια, πρόσφατα έχει γίνει δημοφιλές λόγω της επιστήμης που κρύβεται πίσω από τα πολλά οφέλη του.

Ποια είναι τα οφέλη του ashwagandha;

Ως αρχαίο φαρμακευτικό βότανο, το ashwagandha έχει πολλά οφέλη…

1. Το Ashwagandha μπορεί να βοηθήσει με το άγχος

Μια μελέτη που έγινε σε διάστημα δύο μηνών συνέκρινε τα επίπεδα άγχους σε ομάδες που χρησιμοποίησαν συμπληρώματα ashwagandha και εκείνες που δεν χρησιμοποίησαν. 2 Η μελέτη διαπίστωσε σημαντικά χαμηλότερο άγχος στην ομάδα που λάμβανε τακτικά αυτό το συμπλήρωμα.

2. Το Ashwagandha μπορεί να βελτιώσει την υγεία του θυρεοειδούς

Η έρευνα έχει δείξει ένα όφελος για τη λειτουργία του θυρεοειδούς σε άτομα των οποίων τα επίπεδα ταξινομήθηκαν ως μη κλινικός υποθυρεοειδισμός. 3 Αυτό είναι ένα σημαντικό εύρημα επειδή η θεραπεία αυτής της κατάστασης μπορεί να αποτρέψει την πρόοδο της χαμηλής λειτουργίας του θυρεοειδούς σε σοβαρότερα αποτελέσματα υγείας.

3. Το Ashwagandha μπορεί να ωφελήσει την απώλεια βάρους

Μαζί με τη βελτίωση των επιπέδων άγχους, το ashwagandha συνδέεται επίσης με χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης. 1 Η κορτιζόλη είναι γνωστή ως η «ορμόνη του στρες» και είναι συνήθως υψηλή σε άτομα που αγωνίζονται να χάσουν βάρος.

Η μείωση της κορτιζόλης εκτός από την υποστήριξη της λειτουργίας του θυρεοειδούς μπορεί να λειτουργήσει συμβάλλοντας στην απώλεια βάρους.

4. Η χρήση Ashwagandha μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένο σωματικό λίπος

Η έρευνα που έγινε σε υγιείς ενήλικες που το λάμβαναν τακτικά έδειξε μείωση του ποσοστού σωματικού λίπους σε διάστημα 30 ημερών. 4

Αν και χρειάζονται μακροπρόθεσμες μελέτες σε μια μεγαλύτερη ομάδα, αυτή είναι μια πολλά υποσχόμενη τάση που θα μπορούσε να υποστηρίξει τη βελτίωση της σωματικής σύνθεσης.

5. Το Ashwagandha μπορεί να υποστηρίξει υγιή επίπεδα χοληστερόλης

Η ίδια μελέτη που έδειξε μείωση του ποσοστού σωματικού λίπους βρήκε επίσης μειωμένη συνολική χοληστερόλη και LDL (ή «κακή») χοληστερόλη.4 Τα υγιή επίπεδα χοληστερόλης είναι σημαντικά για την κυκλοφορία και την υγεία της καρδιάς για την πρόληψη ασθενειών.

6. Το Ashwagandha μπορεί να βοηθήσει στη δύναμη και τον χρόνο αποκατάστασης

Μια δοκιμή 8 εβδομάδων σε υγιείς εθελοντές έδειξε βελτιωμένη δύναμη αφού έλαβαν αυτό το φαρμακευτικό βότανο τακτικά ως μέρος ενός προγράμματος προπόνησης δύναμης.

Αυτή η δοκιμή έδειξε επίσης άλλα πολλά υποσχόμενα οφέλη, όπως λιγότερους μυικούς τραυματισμούς (που μεταφράζεται σε μικρότερο χρόνο ανάρρωσης) και αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης (που μπορούν να βοηθήσουν στον όγκο). 5

7. Το Ashwagandha μπορεί να βελτιώσει την προσοχή και τη μνήμη

Το να διατηρούμε τον εγκέφαλό μας υγιή και καλά εκπαιδευμένο είναι εξίσου σημαντικό με το να διατηρούμε τους μυς μας υγιείς και γυμνασμένους. Το Ashwagandha αποδείχθηκε ότι βελτιώνει τη συνολική μνήμη και το εύρος της προσοχής στην έρευνα που έγινε για τις γνωστικές επιδράσεις του. 6 Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο όταν πρέπει να συγκεντρωθείς σε ένα δύσκολο έργο.

8. Το Ashwagandha μπορεί να παίξει ρόλο στην καταπολέμηση άλλων θανατηφόρων ασθενειών

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι δραστικές χημικές ουσίες σε αυτό το φυτικό συμπλήρωμα μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και των καρδιαγγειακών διαταραχών που μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα υγείας. 1

Ενώ πρέπει να γίνει περισσότερη έρευνα σε αυτόν τον τομέα, υπάρχουν πολλά πιθανά οφέλη για τη μείωση της φλεγμονής και της βλάβης των αιμοφόρων αγγείων. Η μείωση της φλεγμονής μπορεί επίσης να βοηθήσει στη θεραπεία του πόνου από πράγματα όπως η αρθρίτιδα.

Παρενέργειες Ashwagandha

Ενώ πολλές από τις μελέτες δεν ανέφεραν αρνητικές παρενέργειες από μικρές ή μεσαίες δόσεις, δεν έχει μελετηθεί το πώς μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλα φάρμακα. Είναι πιθανό ότι πολύ μεγάλες δόσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αρνητικές παρενέργειες όπως στομαχικές διαταραχές ή ηπατική βλάβη. 2

Ωστόσο, αυτή τη στιγμή η έρευνα υποδηλώνει ότι τα οφέλη του ashwagandha υπερτερούν των γνωστών παρενεργειών.

Πάντα να συμβουλεύεσαι τον γιατρό σου πριν πάρεις ένα νέο συμπλήρωμα.

Με λίγα λόγια 

Ενώ ορισμένοι πολιτισμοί χρησιμοποιούν το ashwagandha ως φαρμακευτικό βότανο για χρόνια, η κλινική έρευνα είναι πολλά υποσχόμενη. Ενώ οι μελέτες έχουν δείξει μια σειρά από θετικές επιδόσεις και οφέλη για την υγεία αυτού του συμπληρώματος, απαιτείται περισσότερη έρευνα για να κατανοηθεί ακριβώς πώς λειτουργεί και πώς θα επωφεληθούμε από τις πιο αποτελεσματικές χρήσεις του.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. MirjaliliMH, Moyano E, Bonfill M, Cusido RM, Palazón J. Steroidal lactones from Withania somnifera, an ancient plant for novel medicine. Molecules. 2009 Jul 3;14(7):2373-93. doi: 10.3390/molecules14072373. PMID: 19633611; PMCID: PMC6255378. 
  2. Chandrasekhar, K., Kapoor, J., &Anishetty, S. (2012). A prospective, randomized double-blind, placebo-controlled study of safety and efficacy of a high-concentration full-spectrum extract of ashwagandha root in reducing stress and anxiety in adults. Indian journal of psychological medicine, 34(3), 255-262.
  3. Sharma, A. K.,Basu, I., & Singh, S. (2018). Efficacy and safety of ashwagandha root extract in subclinical hypothyroid patients: a double-blind, randomized placebo-controlled trial. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 24(3), 243-248.
  4. Raut, A. A., Rege, N. N., Tadvi, F. M., Solanki, P. V., Kene, K. R.,Shirolkar, S. G., … & Vaidya, A. B. (2012). Exploratory study to evaluate tolerability, safety, and activity of Ashwagandha (Withaniasomnifera) in healthy volunteers. Journal of Ayurveda and integrative medicine, 3(3), 111 
  5. Wankhede, S.,Langade, D., Joshi, K., Sinha, S. R., & Bhattacharyya, S. (2015). Examining the effect ofWithania somnifera supplementation on muscle strength and recovery: a randomized controlled trial. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 12(1), 1-11.. 
  6. Choudhary, D., Bhattacharyya, S., & Bose, S. (2017). Efficacy and safety of Ashwagandha (Withaniasomnifera(L.) Dunal) root extract in improving memory and cognitive functions. Journal of dietary supplements, 14(6), 599-612. 


Monica Green

Monica Green

Writer and expert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Έκπτωση 35% στα best sellers 🎄 | Kωδικός: BS35 Με νέες Χριστουγεννιάτικες γεύσεις Περισσότερα