Συμπληρώματα

Πώς να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις βιταμίνες σου

Οι βιταμίνες μπορεί να είναι ένας από τους πιο μπερδεμένους τομείς της διατροφής. Πολλά γράμματα και άγνωστα σύμβολα. Η ανάγνωση των συστάσεων ημερήσιας πρόσληψης μοιάζει λίγο με τη μετάφραση ιερογλυφικών. Αλλά οι βιταμίνες είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της σωστής λειτουργίας του σώματός σου και μπορούν επίσης να βοηθήσουν την πρόοδό σου στο γυμναστήριο.

Υπάρχουν πολλές ερωτήσεις σχετικά με τη λήψη βιταμινών… πόσο συχνά πρέπει να τις παίρνεις; Τι πρέπει να παίρνεις και πόσο συχνά; Τι θα συμβεί αν ξεχάσεις να τις πάρεις;

Ευτυχώς, η υπεύθυνη ανάπτυξης προϊόντων Myprotein και ειδικός σε βιταμίνες, Katie Brown, θα απαντήσει σε όλες αυτές τις ερωτήσεις σε αυτό το βίντεο. Εδώ είναι η εβδομαδιαία δόση του Nutritionist Explains.

Γιατί χρειάζομαι βιταμίνες

Οι βιταμίνες και τα μέταλλα είναι μικροθρεπτικά συστατικά. Τα χρειαζόμαστε σε μικρές ποσότητες κάθε μέρα για να διατηρήσουμε το σώμα μας να λειτουργεί όπως θα έπρεπε.

Η Katie είναι ένας μεγάλος υποστηρικτής της άποψης ότι το φαγητό είναι η κύρια πηγή βιταμινών και μετάλλων. Ωστόσο, με τα πολυάσχολα προγράμματα, μπορεί να είναι δύσκολο να τρως αρκετά φρέσκα φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα.

Στην πραγματικότητα, μόνο το 28% των ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο λαμβάνουν τα συνιστώμενα πέντε ημερησίως…

Εκεί μπαίνουν τα συμπληρώματα.

Πόσο χρειάζομαι;

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, χρησιμοποιούμε την πρόσληψη θρεπτικών ουσιών αναφοράς (RNI) για να ενημερώσουμε πόσο χρειάζεται ο μέσος ενήλικας από κάθε βιταμίνη και μέταλλο.

Πιο συγκεκριμένα, «είναι η ποσότητα ενός θρεπτικού συστατικού που είναι αρκετή για να διασφαλίσει ότι καλύπτονται οι ανάγκες της πλειοψηφίας μιας δημογραφικής ομάδας». Μπορείς συνήθως να βρεις το RNI σε οποιοδήποτε συμπλήρωμα παίρνεις και η δοσολογία θα είναι σύμφωνη με αυτό.

Θα πρέπει πάντα να τηρείς τη συνιστώμενη δοσολογία οποιουδήποτε δεδομένου συμπληρώματος, εκτός εάν σε έχει συμβουλεύσει διαφορετικά ο γιατρός σου.

Είναι η συνέπεια το κλειδί;

Εν ολίγοις, ναι. Η Katie λέει ότι η συνέπεια είναι το κλειδί όταν πρόκειται για βιταμίνες και μέταλλα.

«Η λήψη μιας σταθερής παροχής θρεπτικών ουσιών σημαίνει ότι αυξάνουμε σιγά σιγά τη συγκέντρωση αυτής της θρεπτικής ουσίας στο σώμα μας».

Εάν είχες ανεπάρκεια σε κάποια δεδομένη βιταμίνη ή μέταλλο, συνήθως χρειάζονται αρκετές εβδομάδες για να ανακτήσει το σώμα σου επαρκή επίπεδα.

Τούτου λεχθέντος, το να ξεχνάς να παίρνεις τα συμπληρώματά σου κάθε τόσο δεν είναι το τέλος του κόσμου, εάν είσαι συνεπής τις περισσότερες φορές.

Η συνέπεια είναι ακόμη πιο σημαντική όταν πρόκειται για υδατοδιαλυτές βιταμίνες (όλες οι βιταμίνες Β και η βιταμίνη C), επειδή δεν μπορούν να αποθηκευτούν στα λιποκύτταρά μας. Αυτό σημαίνει ότι χάνονται στα ούρα εάν δεν χρησιμοποιηθούν από τον οργανισμό.

Επομένως, το να παραμένεις συνεπής με αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικό εάν θέλεις να αισθανθείς τα πλήρη αποτελέσματά τους.

Πώς να μην ξεχάσεις να πάρεις τις βιταμίνες σου

Ειδικά με ένα φορτωμένο πρόγραμμα, το να θυμάσαι να παίρνεις μερικές βιταμίνες κάθε πρωί μπορεί να είναι δύσκολο. Αλλά η Katie έχει την λύση με μερικές συμβουλές.

Αρχικά, προσπάθησε να αποκτήσεις τη συνήθεια να τις παίρνεις την ίδια ώρα κάθε μέρα. Είτε είναι το πρώτο πράγμα που κάνεις το πρωί είτε λίγο πριν πας για ύπνο, το να παίρνεις τα συμπληρώματα την ίδια ώρα κάθε μέρα το κάνει πολύ πιο πιθανό να γίνει συνήθεια. Μπορείς να ξεκινήσεις βάζοντας ένα ξυπνητήρι στο κινητό σου…

Τα περισσότερα συμπληρώματα μπορούν να ληφθούν ανα πάσα ώρα μέσα στην ημέρα, αλλά δες το πίσω μέρος της συσκευασίας για να δεις εάν πρέπει να λαμβάνονται με ή χωρίς φαγητό.

Τέλος, αν είσαι ένα πολυάσχολο άτομο, η αγορά ενός κουτιού χαπιών που μπορείς να το ρίξεις στην τσάντα σου και να πάρεις εν κινήσει κάνει πολύ πιο εύκολο το να θυμάσαι να παίρνεις τα συμπληρώματά σου κάθε μέρα.

Με λίγα λόγια

Η κατανάλωση μιας ποικίλης και ισορροπημένης διατροφής είναι απαραίτητη για να κρατήσεις τα πάντα να λειτουργούν όπως θα έπρεπε στο σώμα σου.

Ωστόσο, η λήψη όλων των μικροθρεπτικών συστατικών που χρειάζεσαι αποκλειστικά από τα τρόφιμα μπορεί μερικές φορές να είναι δύσκολη. Έτσι, η λήψη τους μέσω μιας πολυβιταμίνης είναι ένας τρόπος για να γνωρίζεις ότι καταναλώνεις όλες τις βιταμίνες που χρειάζεσαι με συνέπεια.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Monica Green

Monica Green

Writer and expert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Έκπτωση 35% σε επιλεγμένα προϊόντα | Κωδικός: BS35 Περισσότερα