Διατροφή

Φυστικοβούτυρο: 6 οφέλη για την υγεία

Όταν σκέφτεσαι το φυστικοβούτυρο, μπορείς να το θεωρήσεις μόνο ως ένα σνακ της τελευταίας στιγμής για ένα γρήγορο σάντουιτς, αλλά έχει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες. Το φυστικοβούτυρο είναι μια μοναδικά ενεργειακή πυκνή αλοιφή που περιέχει πολλές πρωτεΐνες και υγιή λιπαρά και χρησιμοποιείται σε πολλά διαφορετικά διατροφικά πλάνα για την επίτευξη διαφορετικών στόχων.

Από vegans έως bodybuilders, έως όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος – το φυστικοβούτυρο μπορεί να είναι ένας υπέροχος τρόπος για να πετύχεις τους διατροφικούς σου στόχους.

Τα οφέλη από το φυστικοβούτυρο 

1. Το φυστικοβούτυρο είναι μια καλή πηγή φυτικών πρωτεϊνών

Μια μερίδα φυστικοβούτυρου περιέχει περίπου 8 γραμμάρια πρωτεΐνης, καθιστώντας το έναν εξαιρετικό τρόπο ενσωμάτωσης πρωτεΐνης χωρίς χοληστερίνη στη διατροφή σου. Η πρωτεΐνη δεν είναι μόνο καλή για την ανάπτυξη και την αποκατάσταση των μυών, αλλά βοηθά στην επιβράδυνση της πέψης και σε κάνει να νιώθεις πιο γεμάτος, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

2. Το φυστικοβούτυρο είναι μια καλή πηγή καλών λιπαρών

Όπως τα πρωτεϊνικά τρόφιμα, τα τρόφιμα με λιπαρά σε κάνουν να αισθάνεσαι γεμάτος και μπορούν να σε κάνουν να περιορίσεις την υπερκατανάλωση τροφής. Τα λίπη στο φυστικοβούτυρο είναι κυρίως ακόρεστα (τόσο πολυακόρεστα όσο και μονοακόρεστα), πράγμα που σημαίνει ότι είναι καλά για την υγεία της καρδιάς σου και για την καλή χοληστερόλη.

3. Περιέχει πολλές βιταμίνες και μέταλλα

Τα φιστίκια (και το φυστικοβούτυρο) περιέχουν μια ποικιλία βιταμινών και ανόργανων συστατικών, αλλά μερικά που πρέπει να σημειωθούν είναι το κάλιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Β6.

  • Το κάλιο είναι το κλειδί για να κρατάει υγιή πολλά από τα συστήματά μας, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς, των νεφρών και των μυών μας.1
  • Ο φώσφορος είναι ένα συστατικό των οστών και των δοντιών μας και απαιτείται για να παράγει την ενέργεια που χρειάζονται τα κύτταρα μας.2
  • Το μαγνήσιο είναι ένα σημαντικό μέρος της διαδικασίας ανάπτυξης των μυών, καθώς και του νευρικού μας συστήματος.3
  • Ο ψευδάργυρος είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή διατήρηση του σώματος μας υποστηρίζοντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα και βοηθώντας τις πληγές να επουλωθούν.4
  • Η βιταμίνη Β6 είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και τον μεταβολισμό του εγκεφάλου.5

4. Το φυστικοβούτυρο είναι μια καλή πηγή ενέργειας

Λόγω του ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και πρωτεΐνες, το φυστικοβούτυρο περιέχει πολλά διατροφικά συστατικά και θερμίδες σε μικρό μέγεθος μερίδας. Είναι υπέροχο για δραστηριότητες αντοχής, όπως η πεζοπορία, όταν πρέπει να πάρεις θερμίδες για να διατηρήσεις το σώμα σου σωστά τροφοδοτούμενο χωρίς να φας ένα μεγάλο και βαρύ γεύμα.

5. Είναι εύκολο να πάρεις το φυστικοβούτυρο μαζί σου

Σε αντίθεση με πολλές πηγές πρωτεΐνης, το φυστικοβούτυρο μπορεί να αποθηκευτεί σε θερμοκρασία δωματίου και έχει μεγάλη διάρκεια ζωής, καθιστώντας εύκολο να το πάρεις μαζί σου στο γυμναστήριο, στη δουλειά ή να το έχεις στη διάθεσή σου για μια γρήγορη μπουκιά ενέργειας οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

6. Το φυστικοβούτυρο ταιριάζει σε οποιοδήποτε γεύμα ή σνακ

Το φυστικοβούτυρο μπορεί να ενσωματωθεί στο πρωινό, μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο. Όχι μόνο συνδυάζεται καλά με ψωμί, κουλουράκια και κράκερ, αλλά συνδυάζεται καλά με γιαούρτι, σε φρούτα ή λαχανικά, σε smoothies, ακόμη και σε ζυμαρικά ή κρέας για δείπνο.

Πώς αυτά τα οφέλη μπορούν να σε βοηθήσουν

 1. Θα σου δώσει ενέργεια

Όταν το σώμα μας δεν διαθέτει υδατάνθρακες για ενέργεια (μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς γεύμα), θα ξεκινήσει να καίει λίπος για ενέργεια. Εάν δεν έχεις χρόνο για ένα γεύμα πριν από την προπόνηση, λίγο φυστικοβούτυρο είναι μια απλή και γρήγορη πηγή ενέργειας για να σε βοηθήσει.

2. Αισθάνεσαι πιο γεμάτος

Η υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και πρωτεΐνες στο φυστικοβούτυρο είναι πολύ κορεσμένη – επιβραδύνει τη διαδικασία πέψης και μας κάνει να αισθανόμαστε πιο γεμάτοι, για περισσότερο. Η προσθήκη φυστικοβούτυρου μαζί με μια πηγή υδατανθράκων – όπως κράκερ ή φέτες μήλου – παρέχει μια πλήρη ισορροπία πρωτεΐνης, υδατανθράκων και λίπους για ένα πολύ πιο ικανοποιητικό σνακ από τα φρούτα ή τα κράκερ μόνο.

3. Μπορείς να ελέγξεις το βάρος σου

Το φυστικοβούτυρο μπορεί να είναι ένα ικανοποιητικό μέρος του γεύματος σου όταν προσπαθείς να μειώσεις τις θερμίδες (αρκεί να περιορίσετε τη μερίδα) ή ένας υπέροχος τρόπος για να αυξήσεις την κατανάλωση θερμίδων όταν προσπαθείς να αυξήσεις όγκο. Με το πλήρες θρεπτικό του προφίλ που περιέχει υγιή λιπαρά και πρωτεΐνες, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιοδήποτε πρόγραμμα γεύματος.

Οι συνταγές μας με φυστικοβούτυρο για την ενίσχυση της διατροφής σου

Αυγοφέτες (French Toast) με φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα

Κάρυ κοτόπουλου με φυστικοβούτυρο

Εύκολα Flapjacks φυστικοβουτύρου

Μπισκότα πρωτεΐνης γεμιστά με φυστικοβούτυρο

Μπράουνις με φυστικοβούτυρο και μπανάνα

Μπισκότα με φυστικοβούτυρο και μαρμελάδα

Τι έχει μέσα το φυστικοβούτυρο;

Το USDA διαθέτει τις ακόλουθες διατροφικές πληροφορίες για 100 γραμμάρια απαλού, κρεμώδους φυστικοβούτυρου με αλάτι. Τα διατροφικά στοιχεία μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με το αν το προϊόν έχει επιπρόσθετη ζάχαρη, αλάτι ή έλαια, επομένως είναι σημαντικό να ελέγξεις τις ετικέτες πριν από την αγορά, επειδή οι αριθμοί μπορεί να είναι διαφορετικοί.

Ορισμένες μάρκες προσφέρουν φυστικοβούτυρο χωρίς πρόσθετα συστατικά εκτός από καβουρδισμένα φιστίκια, αλλά τα περισσότερα περιλαμβάνουν κάποιο είδος λαδιού για να το αλείφεις καλύτερα – το οποίο θα δεις στη λίστα συστατικών.

Διατροφικά Στοιχεία

  • Θερμίδες: 588
  • Λίπος: 50 γρ.
  • Κορεσμένα λιπαρά: 10 γρ.
  • Νάτριο: 460 mg
  • Υδατάνθρακες: 20 γρ.
  • Ίνες: 6 γρ.
  • Ζάχαρη: 9 γρ.
  • Πρωτεΐνη: 87 γρ.

Διατροφή με φυστικοβούτυρο: πώς φτιάχνονται τα συμπληρώματά μας;

Οι περισσότερες μάρκες σούπερ μάρκετ με φυστικοβούτυρο προσθέτουν ζάχαρη, αλάτι ή λάδια στα προϊόντα τους για να τα κάνουν να διαρκούν περισσότερο στο ράφι και να γευτούν πιο γλυκά. Ωστόσο, το φυστικοβούτυρο Myprotein είναι αυτό που χρειάζεσαι – κανένα από αυτά τα πρόσθετα δεν υπάρχει.

Φυσικό Φυστικοβούτυρο

Το Φυσικό Φυστικοβούτυρο της Myprotein είναι μια εξαιρετική επιλογή χαμηλών υδατανθράκων χωρίς πρόσθετο αλάτι, ζάχαρη ή έλαια – περιέχει ΜΟΝΟ φιστίκια, προσφέροντάς σου το 100% από τα οφέλη του φυστικοβούτυρου.

Ανά 100 γρ.:

  • Θερμίδες: 579
  • Λίπος: 46 γρ.
  • Νάτριο: 0 mg
  • Υδατάνθρακες: 12 γρ.
  • Ίνες: 8,5 γρ.
  • Ζάχαρη: 6 γρ.
  • Πρωτεΐνη: 30 γρ.

Myprotein Φυστικοβούτυρο σε Σκόνη

Εάν παρακολουθείς τα λιπαρά και τις θερμίδες σου, αυτή η μορφή φυστικοβούτυρου σε σκόνη έχει αφαιρέσει το μεγαλύτερο μέρος του λίπους, αλλά ακόμα έχει την υπέροχη γεύση φυστικοβούτυρου (και πρωτεΐνης!) Στα γεύματά σου.

Ανά 100 γρ.:

Θερμίδες: 398

Λίπος: 9 γρ.

Νάτριο: 0mg

Υδατάνθρακες: 26 γρ.

Ίνες: 10 γρ.

Ζάχαρη: 17 γρ.

Πρωτεΐνη: 48 γρ.

Myprotein MyVegan Βιολογικό Φυστικοβούτυρο

Παρόλο που τα περισσότερα φυστικοβούτυρα είναι vegan, η σειρά Myvegan παρέχει μια οργανική επιλογή με εξαιρετικά θρεπτικά συστατικά – και χωρίς επιπλέον αλάτι, ζάχαρη ή έλαια.

Ανά 100 γρ.:

Θερμίδες: 596

Λίπος: 46 γρ.

Νάτριο: 0 mg

Υδατάνθρακες: 12 γρ.

Ίνες: 9 γρ.

Ζάχαρη: 6 γρ.

Πρωτεΐνη: 30 γρ.

Με λίγα λόγια 

Τα φυστίκια και το φυστικοβούτυρο, είναι ένα από τα πιο πλούσια σε θρεπτικά συστατικά φυτικά τρόφιμα που μπορείς να συμπεριλάβεις στη διατροφή σου. Με τις ιδέες συνταγών μας και την ποικιλία επιλογών φυστικοβούτυρου, ίσως να βρεις ένα νέο αγαπημένο γεύμα. Είτε θέλεις να προσθέσεις πρωτεΐνη για την αύξηση των μυών, είτε θέλεις καλά λιπαρά για την καρδιά σου, ή για αύξηση των θερμίδων σου για ενέργεια, το φυστικοβούτυρο είναι ένας ευέλικτος τρόπος για να πετύχεις τους στόχους σου.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


1. National Institutes of Health. (2019, July 11). Potassium Fact Sheet for Consumers. Office of Dietary Supplements. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Potassium-Consumer/https://ods.od.nih.gov/factsheets/Potassium-Consumer/ 

2. National Institutes of Health. (2019, November 21). Phosphorus Fact Sheet for Consumers. Office of Dietary Supplements. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Phosphorus-Consumer/ 

3. National Institutes of Health. (2020, March 24). Magnesium Fact Sheet for Consumers. Office of Dietary Supplements. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-Consumer/ 

4. National Institutes of Health. (2019, December 10). Zinc Fact Sheet for Consumers. Office of Dietary Supplements. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Zinc-Consumer/ 

5. National Institutes of Health. (2019, December 10). Vitamin B-6 Fact Sheet for Consumers. Office of Dietary Supplements. https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB6-Consumer/ 



Myprotein

Myprotein

Writer and expert


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα