Διατροφή

Κατακράτηση υγρών: πώς μπορείς να την αποφύγεις;

Πολλές φορές τυχαίνει να ξυπνήσουμε το πρωί και να αισθανθούμε έντονο πρήξιμο στην κοιλιά, τα χέρια και τα πόδια. Φυσικά δεν πρόκειται για αύξηση λίπους στο σώμα μας αλλά για κατακράτηση υγρών που μας κάνει να δυσφορούμε… Ειδικά οι γυναίκες, κυρίως λόγω των ορμονικών αναταραχών που επισυμβαίνουν σε προεμμηνορυσιακό στάδιο, τείνουν να κατακρατούν περισσότερο και πιο συχνά νερό στο σώμα τους, συγκριτικά με τους άνδρες, οι οποίοι έχουν λιγότερο συχνά κατακρατήσεις και το σώμα τους μπορεί να τις αποβάλλει πιο εύκολα.

Πώς λοιπόν μπορούμε να απαλλαγούμε ή ακόμη και να προλάβουμε την κατακράτηση υγρών με φυσικό τρόπο;

Νερό

Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αλλά η κατανάλωση νερού, θα σε βοηθήσει να αποβάλλεις το περίσσιο νερό που έχεις κατακρατήσει. Σκέψου το σώμα σου σαν μία δεξαμενή με νερό. Όταν συνεχίζεις να την γεμίζεις, το επιπλέον νερό θα αρχίσει να ξεχειλίζει. Έτσι λοιπόν, η κατανάλωση περισσότερου νερού απ’ όσο συνηθίζεις να πίνεις, θα σε βοηθήσει να αισθανθείς «ξεφούσκωμα» μέσω της συχνής ούρησης.

Άσκηση

Η άσκηση είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να απελευθερωθείς από τα επιπλέον υγρά που έχει κατακρατήσει το σώμα σου. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους: πρώτον, γιατί με την άσκηση προκαλείται μεγαλύτερη εφίδρωση –οπότε αποβάλλεις το νερό και το νάτριο που δε χρειάζεσαι πλέον- και δεύτερον, γιατί το σώμα σου δεν μένει στατικό –όπως όταν κάθεσαι στο γραφείο- αλλά διαρκώς κινείται.

Λιγότερο αλάτι

Προσπάθησε να μειώσεις από τη διατροφή σου τρόφιμα που είναι υψηλότερα σε νάτριο. Συνήθως, τα τρόφιμα που είναι επεξεργασμένα (μπισκότα, σοκολάτες, κράκερ, κλπ.) έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, συμβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό στην κατακράτηση υγρών στο σώμα σου. Επιπλέον, μην προσθέτεις αλάτι στο φαγητό σου (ή ελαχιστοποίησε στη μισή ποσότητα από αυτή που συνηθίζεις να προσθέτεις).

Μείωσε τους υδατάνθρακες

Όταν καταναλώνεις υδατάνθρακες, στο σώμα σου συμβαίνει το εξής: κάθε μόριο υδατάνθρακα συνδέεται με τρία μόρια νερού για να τη σύνθεση μυϊκού και ηπατικού γλυκογόνου. Όσο περισσότερους υδατάνθρακες καταναλώνεις, τόσο περισσότερο νερό κρατάς. Αυτό, όμως, δεν είναι απαραίτητα κακό· παραδείγματος χάριν, ένας μαραθωνοδρόμος μετά από κάποιον αγώνα πολλών χιλιομέτρων χρειάζεται να καταναλώσει μεγάλη ποσότητα υδατανθράκων για να «γεμίσει» και πάλι τις αποθήκες γλυκογόνου, πράγμα το οποίο επιφέρει κατακρατήσεις, οι οποίες επίσης είναι χρήσιμες καθώς κατά τη διάρκεια του αγώνα έχασε πολλά υγρά. Αν δεν ανήκεις σε αυτήν την κατηγορία αθλητών και έχεις ενοχλητικές κατακρατήσεις, προσπάθησε να μειώσεις ελαφρώς τους υδατάνθρακες για μερικές μέρες.

Κάλιο

Κατανάλωσε τρόφιμα τα οποία είναι πλούσια σε κάλιο. Το κάλιο σε βοηθά να αποβάλλεις περίσσιο νερό που έχει κρατηθεί στο σώμα σου με φυσικό τρόπο. Ένα ακόμη θετικό είναι ότι τα τρόφιμα που είναι υψηλά σε κάλιο, έχουν και υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Προτίμησε φρούτα και λαχανικά με διουρητικές ιδιότητες όπως μπανάνα, καρπούζι, πεπόνι, ανανάς, τομάτα, λάχανο, σπαράγγια, πράσινα φασολάκια, κλπ.

Αφεψήματα

Τα αφεψήματα βοτάνων είναι ένας εύκολος και σχετικά γρήγορος τρόπος που μπορεί να σε βοηθήσει με τις ενοχλητικές κατακρατήσεις. Πράσινο και μαύρο τσάι, λουίζα, μελισσόχορτο, μαϊντανός, κέδρος, είναι μερικά από την πληθώρα βοτάνων με διουρητικές ιδιότητες.

Απόφυγε γλυκά και λευκή ζάχαρη

Η λευκή ζάχαρη είναι ένας απλός υδατάνθρακας που περνά άμεσα στην κυκλοφορία του αίματος, αυξάνοντας την έκκριση ινσουλίνης από το πάγκρεας. Η υπερβολική κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν λευκή ζάχαρη οδηγούν σε κατακράτηση υγρών και σε κάνουν να αισθάνεσαι σαν να βρίσκεσαι σε συνεχή λήθαργο, μέχρι να τα ξανα-καταναλώσεις και να βρεθείς στον ίδιο φαύλο κύκλο.



Katerina Baka

Katerina Baka

Συγγραφέας και ειδικός


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ