Αθλητές

Προπόνηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

«Άκουσε το σώμα σου», μας λέει η Strongwoman σχετικά με την προπόνηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Η Farah Fonseca έχει κερδίσει πολλούς τίτλους στην καριέρα της μέχρι στιγμής, κερδίζοντας τον τίτλο της πιο δυνατής γυναίκας στην Αγγλία σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις. Και σύντομα θα έχει έναν άλλο τίτλο κάτω από τη ζώνη της – αυτόν της μητέρας.

Μιλήσαμε μαζί της πρόσφατα για να μάθουμε πώς πάει η εγκυμοσύνη της, ποια είναι τα προπονητικά της σχέδια πριν και μετά τον τοκετό και πώς προσαρμόζεται στο σώμα της το οποίο αλλάζει. Δες τι μας είπε.

Πώς ένιωσες όταν έμαθες τα νέα;

«Ενθουσιασμένη και ανήσυχη! Ενθουσιασμένη γιατί νιώθω ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για το επόμενο ταξίδι μου. Αγωνιζόμουν για επτά χρόνια ως strongwoman και με την έναρξη του νέου μου γυμναστηρίου, νιώθω ότι προχωράω στο επόμενο στάδιο της ζωής μου.

«Αγχώνομαι κυρίως λόγω του γυμναστηρίου που μόλις ανοίγει, αλλά είμαι ευγνώμων που γνωρίζω ότι έχω μια ομάδα από πολύ υποστηρικτικές κυρίες που εργάζονται μαζί μου. Επίσης, το άγχος της σκέψης: «Το κάνω σωστά; Είμαι ξαπλωμένη σε θέση που θα μπορούσε να βλάψει το μωρό;» Αυτό τείνει να είναι το βασικότερο πράγμα για το οποίο αγχώνομαι!»

Ποιο μέρος της μητρότητας σε ενθουσιάζει περισσότερο;

«Να μπορώ, ελπίζω, να περάσω μερικά σπουδαία μαθήματα σχετικά με την κίνηση και τον τρόπο ζωής. Το να βλέπεις το μικρό σου να αναπτύσσει μια δεξιότητα πρέπει να είναι μια από τις πιο ικανοποιητικές στιγμές του να είσαι γονιός όταν το έχεις βοηθήσει και το έχεις καθοδηγήσεις εκεί».

Έχεις κάποιο σχέδιο όσον αφορά στην προπόνηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

«Από την αρχή της εγκυμοσύνης μου, η λεκάνη μου πονούσε, οπότε έπρεπε να προσαρμόσω κάποιες κινήσεις στο κάτω μέρος του σώματός μου. Φροντίζω να κάνω γιόγκα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και μετά τουλάχιστον άλλες τρεις προπονήσεις την εβδομάδα. Τώρα κάνω πολύ πιο ανάλαφρες, τυπικές «bodybuilding» προπονήσεις, αντί για προπόνηση που βασίζεται στη δύναμη».

Έχεις σχέδιο για την προπόνηση μόλις έρθει το μωρό σου;

«Ευτυχώς στο γυμναστήριο μου, έχουμε προγράμματα τόσο για εγκυμοσύνη όσο και για μετά τον τοκετό. Η κύρια προτεραιότητά μου θα είναι να φροντίζω το σώμα μου με τα μαθήματα για μετά τον τοκετό και να μην προσπαθώ να επιστρέψω βιαστικά σε οποιαδήποτε άρση βαρέων βαρών προτού είμαι έτοιμη, διασφαλίζοντας ότι τα θεμέλια για την κίνηση είναι ξανά στη θέση τους ενώ παράλληλα νιώθω καλά και δυνατή».

Ποιες είναι μερικές συμβουλές που βρήκες χρήσιμες για την προπόνηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

«Άκου το σώμα σου. Τις μέρες που το σώμα σου είναι πρόθυμο να πιεστεί περισσότερο, προχώρα. Και τις μέρες που χρειάζεται ξεκούραση, κάνε το. Καθώς το σώμα μας μεγαλώνει, υπάρχουν ορισμένες προφανείς αλλαγές που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως η θέση της λεκάνης και η διάσταση (διαχωρισμός του κοιλιακού τοιχώματος), επομένως είναι σημαντικό να ακούς οποιονδήποτε πόνο ή ενόχληση».

Η φυσική κατάσταση και το lifting σε έχουν βοηθήσει στην εγκυμοσύνη σου μέχρι τώρα;

«Πιστεύω ναι. Όχι μόνο σωματικά, αλλά και ψυχικά. Τρώω φυσικά καλύτερα όταν ασκούμαι τακτικά, κάτι που ξέρω ότι είναι σημαντικό για το μωρό. Προσέχοντας μην αυξήσω το σωματικό μου βάρος πολύ. Το να γυμνάζομαι όσο πιο συχνά γίνεται και να τρώω καλά, θα βοηθήσει επίσης στο μυαλό μου καθώς και να επανέλθω στη φυσική μου κατάσταση αφού έρθει το μωρό».

Πώς αντιμετώπισες τις αλλαγές στο σώμα σου και τι συμβουλές θα έδινες σε έγκυες γυναίκες που αγωνίζονται να αποδεχτούν το νέο τους σώμα;

«Θα έλεγα ότι αυτή πρέπει να είναι μια από τις πιο σουρεαλιστικές στιγμές που μπορεί να περάσει μια γυναίκα – η ικανότητα να μεγαλώνει τη ζωή. Δεν έχει κάθε γυναίκα αυτή την ευκαιρία, και το να μπορείς να δεις και να νιώσεις πώς διαμορφώνεται η νέα ζωή μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στο να δεις το σώμα σου να αλλάζει. Η διασφάλιση ότι τρως καλά και η συχνή άσκηση, εάν επιτρέπεται, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της αύξησης βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, κάτι που μπορεί επίσης να βοηθήσει».

Έχει αλλάξει η ρουτίνα των συμπληρωμάτων σου από την εγκυμοσύνη; Πώς είναι τώρα η ρουτίνα των συμπληρωμάτων σου;

«Λόγω του όμορφου καιρού, δεν χρειάστηκε να πάρω πολύ βιταμίνη D πρόσφατα, αλλά το πιο σημαντικό συμπλήρωμα που καταναλώνω είναι το ιχθυέλαιο».

Ποια είναι η επιθυμητή πράξη αυτοφροντίδας αυτή τη στιγμή;

Να βλέπω φίλους ή να κοιμάμαι. Κοιμάμαι γιατί είμαι πάντα κουρασμένη και όλοι μου λένε ότι δεν θα κοιμηθώ ποτέ ξανά το ίδιο, κάτι που είναι τρομακτικό! Και οι φίλοι μου είναι όλοι οι αδελφές ψυχές μου, οπότε περνώντας χρόνο μαζί τους, με βοηθάει».

Με λίγα λόγια

Είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι για το ταξίδι της Farah στη μητρότητα και ανυπομονούμε να δούμε τι θα ακολουθήσει. Της εύχομαι καλή τύχη, αλλά για να είμαι ειλικρινής, δεν νομίζω ότι τη χρειάζεται.

Δες τη σελίδα της Farah στο Instagram εδώ για να μείνεις ενημερωμένη.



Monica Green

Monica Green

Writer and expert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Δες τις καλύτερες προσφορές της Myprotein εδώ Περισσότερα