Προπόνηση

Οι 10 πιο κοινοί τραυματισμοί στην προπόνηση | Πώς να τους αποφύγετε

Οι 10 πιο κοινοί τραυματισμοί που πρέπει να αποφύγετε καθώς προπονείστε αλλά και τρόποι για να τους ξεπεράσετε. Υπάρχουν πάρα πολλά είδη τραυματισμών και μερικές φορές δεν χρειάζεται να πάθετε κάτι πολύ σοβαρό όπως ένα πλήρες διάστρεμμα ή να σπάσετε κάποιο οστό για να σας αποτρέψει από το να συνεχίσετε τις προπονήσεις σας.

Αυτοί οι τραυματισμοί ίσως να μην χρειάζονται άμεσα μια επίσκεψη στο νοσοκομείο, αλλά η αποκατάσταση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται εξίσου σοβαρά όσο και οι αθλητικές σας επιδόσεις.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τους πιο κοινούς αθλητικούς τραυματισμούς και τι μπορείτε να κάνετε για να τους αντιμετωπίσετε.

 

 

Διάστρεμμα αστραγάλου

Τα διαστρέμματα στον αστράγαλο είναι ένας από τους πιο κοινούς αθλητικούς τραυματισμούς, ιδιαίτερα σε ασκήσεις που περιλαμβάνουν άλματα, στρίψιμο και ξαφνικές κινήσεις που μπορεί να σας βγάλουν εκτός ισορροπίας. Τα συμπτώματα είναι να αισθάνεστε την περιοχή πρησμένη, μαλακή και μελανιασμένη.

Ένα διάστρεμμα στον αστράγαλο μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε, αλλά έχει ακόμα περισσότερες πιθανότητες να συμβεί σε κάποιον ο οποίος έχει αδυναμία στους μυς γύρω από τον αστράγαλο. Το πρήξιμο είναι κάτι φυσιολογικό. Ωστόσο αν ακούσετε έναν έντονο ήχο σαν ‘’ποπ’’ μόλις τραυματιστείτε και η περιοχή παρουσιάσει μελάνιασμα, τότε πολύ πιθανόν να πάθατε διάστρεμμα το οποίο απαιτεί άμεσα ιατρική επίβλεψη.

Όσον αφορά τον χρόνο αποκατάστασης, δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αυτού του είδους οι τραυματισμοί μπορεί να διαρκέσουν έως και 6 μήνες να αποκατασταθούν, αλλά αν ο τραυματισμός είναι μικρός, τότε συστήνεται να αποφεύγετε να ασκείτε βάρος και επιβάρυνση στο πόδι σας τουλάχιστον για 3 μέρες.

 

Τράβηγμα προσαγωγού

Αυτός είναι ένας τραυματισμός που προκαλείται στον εσωτερικό μέρος του μηρού και προκαλείται όταν ασκείται πίεση κατά την διάρκεια μιας πλαγιάς κίνησης. Τα τραβήγματα στον προσαγωγό εμφανίζονται συχνά σε αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο, το χόκεϊ και το πατινάζ.

Μπορείτε να αντιμετωπίσετε το τράβηγμα με ξεκούραση, εφαρμόζοντας πάγο και με συμπίεση στην περιοχή. Θα έχετε άμεσα πρήξιμο, αλλά άμα ο πόνος συνεχιστεί για περισσότερες από μερικές ημέρες, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας. Μπορείτε να ανακάμψετε από έναν ήπιο τραυματισμό μέσα σε λίγες εβδομάδες, αλλά πιο σοβαροί μπορεί να πάρουν μήνες για να επουλωθούν. Όπως συμβαίνει και στις περισσότερες αθλητικές κακώσεις, η υπομονή είναι το κλειδί για την ανάρρωση.

Θλάση οπίσθιου μηριαίου

Black Friday προσφορές

Οι οπίσθιοι μηριαίοι του ποδιού σας αποτελούνται από τρεις μυς στο πίσω μέρος του μηρού σας – πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν πολλά που μπορεί να πάνε στραβά. Είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους αθλητικούς τραυματισμούς, καθώς μπορεί να πάθει θλάση από ένα ξαφνικό τράβηγμα άμα δεν έχει προηγηθεί πολύ καλό ζέσταμα. Η θλάση μπορεί να προκληθεί από ξαφνικές κινήσεις όπως οι κλωτσιές και κινήσεις προβολής σε κάθε άθλημα από το τένις μέχρι και στίβο.

Αυτός είναι ένας πολύ δύσκολος τραυματισμός στην αντιμετώπιση του. Μπορείτε να τον αποφύγετε ξεκινώντας την προπόνηση σας με πολύ καλό ζέσταμα και διατάσεις για το πίσω μέρος του ποδιού σας. Ωστόσο αν τραυματιστείτε, η ξεκούραση είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης για να αποφύγετε να τον επιβαρύνετε ακόμα περισσότερο.

Άσχημοι τραυματισμοί μπορεί να χρειαστούν από έξι μήνες έως και ένα έτος για να αναρρώσετε εντελώς και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πολύ δύσκολο για τους περισσότερους ανθρώπους να παραμείνουν αδρανείς ώστε να του δώσουν τον χρόνο που χρειάζεται για να ξεκουραστεί πλήρως.

 

Ρήξη πρόσθιου χιαστού συνδέσμου

Ο χιαστός σύνδεσμος είναι αυτός που κρατάει το γόνατο σας στην θέση του. Είναι πολύ ευαίσθητος και έτσι μπορεί να υποστεί τραυματισμό η ακόμα και ρήξη άμα δεχτεί πίεση από πλαγιές κινήσεις ή χτυπήματα. Επίσης θα ακούσετε έναν τρομακτικό ήχο που θα ακουστεί σαν “ποπ” μόλις συμβεί. Αυτός είναι ένας τραυματισμός που χρειάζεται σίγουρα την προσοχή του γιατρού σας. Δεν θα μπορείτε να σηκώσετε βάρος και η ξεκούραση είναι ο μόνος τρόπος  αντιμετώπισης. Πολύ συχνά θα χρειαστεί χειρουργική επέμβαση και μπορεί έπειτα να χρειαστούν έως και 6 μήνες μέχρι να αποκατασταθεί εντελώς ο τραυματισμός.

 

 

Σύνδρομο πεταλοειδούς

Επίσης γνωστός και ως ‘’το γόνατο του δρομέα’’, αυτός είναι ένας τραυματισμός στο γόνατο που προκαλείται από επαναλαμβανόμενη τριβή της επιγονατίδας ενάντια στο γόνατο του μηρού και σαν αποτέλεσμα τραυματίζεται ο ιστός γύρω από το γόνατο. Αυτός είναι ένας από τους πιο κοινούς αθλητικούς τραυματισμούς στην ποδηλασία άμα ο αθλητής πιέζει πολύ τον εαυτό του, ή αν το ποδήλατο που χρησιμοποιεί, δεν είναι κατάλληλο για αυτόν.

Για την θεραπεία θα χρειαστεί να αφήσετε χρόνο να ξεκουραστείτε από τον τραυματισμό γύρω στις 6 εβδομάδες και από εκεί να ξεκινήσετε την αποκατάσταση βελτιώνοντας την δύναμη του τετρακέφαλού σας με απομονωτικές κινήσεις. Μόλις γίνετε εντελώς καλά, θα χρειαστεί να κάνετε αλλαγές στον τρόπο προπόνησής σας, ώστε να αποτρέψετε τον τραυματισμό από το να ξανασυμβεί.

 

 

Αγκώνας του Τέννις

Επίσης γνωστή και ως επικονδυλίτιδα, ο αγκώνας του Τένις, είναι μια επαναλαμβανόμενη θλάση στον αγκώνα η οποία τραυματίζει τους τένοντες στον πήχη. Παρά το όνομά του, ο αγκώνας του τένις μπορεί να προκληθεί από πολλές επαναλαμβανόμενες κινήσεις όχι μόνο σε άλλα αθλήματα, αλλά και από δραστηριότητες όπως το βάψιμο ή ακόμα και παίζοντας ένα μουσικό όργανο όπως το βιολί.

Μπορεί να το αντιμετωπίσετε αποφεύγοντας την επαναλαμβανόμενη κίνηση που τον επιβαρύνει. Ο τένοντας μπορεί να αποκατασταθεί σε περίπου 6 εβδομάδες και ο πόνος θα πρέπει να υποχωρήσει μαζί του. Αν όχι, τότε είναι καιρός να συμβουλευτείτε έναν γιατρό ή έναν φυσιοθεραπευτή.

 

 Θλάση γάμπας

αθλητική επίδοση

Όταν ο μυς της γάμπας τεντώνει υπερβολικά, μπορεί να πάθει θλάση και μπορεί να προκληθεί από απλό jogging έως και προπονήσεις πολύ υψηλού επιπέδου. Όταν συμβεί, είναι σίγουρο πως θα το καταλάβετε. Αρχικά θα νιώσετε σαν να δεχτήκατε ένα πολύ ισχυρό χτύπημα στο πίσω μέρος του ποδιού σαν και θα ακούσετε έναν έντονο ήχο από τον τένοντά σας. Άμα ο τραυματισμός είναι σοβαρός, θα νιώσετε πολύ σύντομα πόνο, η περιοχή θα μελανιάσει και θα πρηστεί.

Ένας ελαφρύς τραυματισμός μπορεί να επουλωθεί σε μια εβδομάδα, αλλά ένας πιο σοβαρό, θα χρειαστεί 3-4 μήνες. Αρχικά θα πρέπει να ξεκουράσετε την γάμπα σας και σιγά σιγά να ξεκινήσετε και πάλι να την γυμνάζετε αυξάνοντας όμως σταδιακά ένταση. Θα βοηθήσει πολύ να διατηρείτε το πόδι σας υψωμένο μόλις ξαπλώνετε και να εφαρμόζετε επίδεσμο συμπίεσης όποτε μπορείτε.

 

 Περιοστίτιδα κνήμης

Αυτός είναι ένας πολύ κοινός τραυματισμός που περιλαμβάνει πόνο κάτω από το μπροστινό μέρος της κνήμης σας, το οποίο μπορεί να προκληθεί από το τρέξιμο και άλλες δραστηριότητες με έντονη κρούση χωρίς καλή απορρόφηση κάτω από τα πόδια σας.

Μπορείτε τον αντιμετωπίσετε στο σπίτι με ξεκούραση και εφαρμόζοντας πάγο, αλλά αν ο πόνος παραμείνει μετά από λίγες μέρες ανάπαυσης, μπορεί να πρόκειται για κάταγμα, το οποίο απαιτεί διάγνωση από τον γιατρό σας.

Εφαρμόζοντας πάγο, με ξεκούραση και χρήση παπουτσιών που απορροφούν τους κραδασμούς , μπορεί να αναρρώσετε μετά από μερικές εβδομάδες και ύστερα μπορείτε να επιστρέψετε σταδιακά στις συνηθισμένες σας δραστηριότητες.

 

 

 Τραυματισμός του καμπτήρα του ισχίου

Οι καμπτήρες του ισχίου σας βοηθούν με τα πάντα, από το τρέξιμο, το βάδισμα μέχρι και να στέκεστε όρθιοι και να κάθεστε. Μπορεί να προκληθεί σε αθλήματα όπως τα εμπόδια, το ποδόσφαιρο ή το ράγκμπι όταν σηκώνετε το μηρό σας. Ανάλογα με το πόσο άσχημα τραυματιστεί, μπορεί να πάρει από 1 έως και 8  εβδομάδες για να θεραπευτεί.

Ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσετε τον τραυματισμό στο σπίτι είναι να το ξεκουραστείτε και να αποφεύγετε να τοποθετείτε βάρος και να επιβαρύνετε το ισχίο σας. Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε πατερίτσες και εάν ο πόνος επιμένει, τότε θα πρέπει να μιλήσετε με το γιατρό σας.

 

 

Διάσειση

Μια διάσειση είναι ένα χτύπημα στο κεφάλι σας, και υπάρχουν διάφοροι βαθμοί. Μια πολύ μικρή διάσειση μπορεί να έχει λίγα συμπτώματα και να θεραπευτεί σε λιγότερο από 24 ώρες, αλλά άλλα κάποια άλλη πιο σοβαρή μπορεί να προκαλέσει ευαισθησία στο φως, πονοκεφάλους, ημικρανίες, απώλεια αισθήσεων, ακόμα και τραυματισμό στον εγκέφαλο.

Η διάσειση είναι ένας τραυματισμός που πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, οπότε εάν υποστείτε ένα χτύπημα στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, αποφύγετε την οδήγηση και τον ύπνο πριν επισκεφθείτε το γιατρό σας ή το νοσοκομείο σας – μόλις σας ρωτήσουν τι πάθατε, εξηγήσετε πως είχατε ένα χτύπημα στο κεφάλι, έτσι ώστε να μπορούν να σας βοηθήσουν εάν είναι απαραίτητο. 

 

Οι καλύτερες συμβουλές για τους αθλητικούς τραυματισμούς



Οι κανόνες που πρέπει να γνωρίζετε για την αντιμετώπιση των τραυματισμών:

  • Ξεκουραστείτε και αποφύγετε την επιβάρυνση στην περιοχή
  • Εφαρμόστε πάγο στην περιοχή που πονάει – Αυτό θα μειώσει την φλεγμονή και θα μειώσει την θερμοκρασία της περιοχής.
  • Συμπιέστε την περιοχή με χρήση επιδέσμων, ωστόσο προσέξτε να μην σφίξετε υπερβολικά ώστε να μην εμποδίσετε την ροή του αίματος στην περιοχή
  • Η Ανύψωση επηρεάζει την ροή και διαβεβαιώνει πως δεν θα γίνει χειρότερα με πίεση και κρούση

Αυτά τα βήματα μπορούν να φροντίσουν τις άμεσες επιπτώσεις ενός τραυματισμού όπως το κοκκίνισμα, ο πόνος, το πρήξιμο και την δυσκαμψία. Ένα επιπλέον συστατικό είναι η υπομονή. Εάν υποφέρετε από ένα μικρό τραύμα, θα χρειαστείτε περισσότερες από λίγες ημέρες για να αναρρώσετε σωστά. Ό, τι κι αν κάνετε, μην προσπαθήσετε να το αγνοήσετε, μιας και αυτό μπορεί να το κάνει πολύ χειρότερα.

Εάν κάνετε υπομονή, εφαρμόσετε τα παραπάνω, αλλά ο πόνος εξακολουθεί να υφίσταται μετά από μερικές ημέρες, θα πρέπει να μιλήσετε με το γιατρό σας. Προσπαθήστε να αποφύγετε τους τραυματισμούς ακούγοντας το σώμα σας και να κάνετε αυστηρά την προθέρμανση και την αποθεραπεία σας.

 

 

Συνοπτικά 

Οι διατάσεις, το αερόβιο και το ζέσταμα πριν την προπόνηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τραυματισμούς, αλλά ακόμα και τότε μερικές από τις πιο συνηθισμένες αθλητικές κακώσεις μπορεί να συμβούν χωρίς προειδοποίηση και με τους πιο απλούς τρόπους. Όταν -δυστυχώς- συμβούν, ξεκουραστείτε από τον τραυματισμό, εφαρμόστε πάγο, συμπιέστε την περιοχή και κρατήστε την τραυματισμένη περιοχή σε ύψος όταν βρίσκεστε στο σπίτι. Θυμηθείτε, οι τραυματισμοί συμβαίνουν ακόμα και στου καλύτερους από εμάς, οπότε να είστε θετικοί, μην απογοητευτείτε, ακολουθήστε τις οδηγίες του γιατρού σας και θα είστε έτοιμοι να επιστρέψετε σε χρόνο μηδέν.



Katerina Baka

Katerina Baka

Συγγραφέας και ειδικός


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα