Προπόνηση

Πώς ωφελεί η άσκηση την ψυχική σου υγεία και ποιες ασκήσεις είναι οι καλύτερες;

Η σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ψυχικής υγείας ενός ατόμου διευκολύνοντας τη μείωση του άγχους, της κατάθλιψης, των αρνητικών διαθέσεων και τη βελτίωση της αυτοεκτίμησης και της γνωστικής λειτουργίας. Κάποια μορφή σωματικής άσκησης συνιστάται για όλα τα άτομα λόγω του πλήθους των θετικών ψυχικών και σωματικών οφελών που προσφέρει.

Πώς η σωματική δραστηριότητα ωφελεί την ψυχική υγεία και ευεξία;

Ως άνθρωποι, είμαστε φτιαγμένοι για να κινούμαστε. Η σωματική άσκηση μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ψυχικής υγείας καθώς διευκολύνει την απελευθέρωση ενδορφινών και ορμονών που σε κάνουν να αισθάνεσαι καλά. Ενώ τα θέματα ψυχικής υγείας είναι συχνά περίπλοκα και πολύπλοκα, η σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στον μετριασμό τουλάχιστον ορισμένων αρνητικών συναισθημάτων βοηθώντας στη διαχείριση του άγχους, στη βελτίωση της αυτοεκτίμησης και στη βελτίωση της ποιότητας και της διάρκειας του ύπνου, η οποία με τη σειρά της έχει περαιτέρω θετικά αποτελέσματα.

Αφιερώνοντας λίγο χρόνο στη σωματική σου υγεία και φυσική κατάσταση μπορεί επίσης να οδηγήσει στο σχηματισμό θετικών συνηθειών που θα βελτιώσουν περαιτέρω την ψυχική σου υγεία, όπως βελτιωμένη διατροφή και καλύτερη ποιότητα ύπνου, σε θέμα χρόνου αλλά και ποσότητας.

Η άσκηση σε βοηθά να νιώθεις καλά

Η φυσική δραστηριότητα απελευθερώνει ενδορφίνες, οι οποίες είναι χημικές ουσίες που αλληλοεπιδρούν με υποδοχείς στον εγκέφαλό σου για να μειώσουν την αντίληψή σου για τον φυσικό πόνο – παρόμοιο με τα μονοπάτια που διεγείρονται από τα οπιοειδή. Αυτό σημαίνει ότι η έντονη ή παρατεταμένη σωματική δραστηριότητα θα σε βοηθήσει να αισθανθείς σωματικά καλά (αν και μπορεί να αισθάνεσαι λίγο πιο δυσκίνητος όταν τα DOMS σου χτυπήσουν την πόρτα την επόμενη μέρα!).

Η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σου

Η άσκηση απελευθερώνει σεροτονίνη, ντοπαμίνη και νορεπινεφρίνη, τα οποία παίζουν ζωτικό ρόλο στη ρύθμιση της διάθεσής σου. Η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της συγκέντρωσης αυτών των χημικών στον εγκέφαλό σου, βοηθώντας σε να διατηρήσεις μια πιο σταθερή και θετική διάθεση.

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει την ανταπόκρισή σου στο άγχος

Η συμμετοχή στη φυσική δραστηριότητα απελευθερώνει κορτιζόλη, την «ορμόνη του στρες» του σώματος. Ενώ μπορεί να έχεις ακούσει προηγουμένως ότι αυτό είναι κακό για σένα (κάτι που μπορεί να συμβεί εάν τα επίπεδα παραμένουν χρόνια υψηλά), η τακτική σωματική άσκηση αμβλύνει την απάντηση του σώματος στην κορτιζόλη. Αυτό σημαίνει ότι όταν η κορτιζόλη απελευθερώνεται σε άλλες περιόδους της ζωής σου, μειώνονται οι βλαβερές συνέπειες για το σώμα σου καθώς θα έχει προσαρμοστεί ώστε να διαχειρίζεται καλύτερα την κορτιζόλη λόγω άσκησης.

5 τρόποι για να αντιμετωπίσεις το στρες

Προπόνηση

5 τρόποι για να αντιμετωπίσεις το στρες

Δες 5 απλούς τρόπους για να αντιμετωπίσεις το στρες και να μειώσεις το φορτίο που νιώθεις. Η γυμναστική είναι ένας από αυτούς. Δες και τους υπόλοιπους!

2020-10-21 05:33:07By Lauren Dawes

Η άσκηση μπορεί να βελτιώσει την ικανότητά σου να σκέφτεσαι και να θυμάσαι

Η άσκηση αντλεί αίμα στον εγκέφαλο, το οποίο μπορεί να σε βοηθήσει να σκεφτείς πιο καθαρά και να βελτιώσεις τη μνήμη σου. Αυτό μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο σε πράγματα όπως η κατάθλιψη και άλλες αρνητικές διαθέσεις.

Ποιες ασκήσεις είναι καλύτερες για την ψυχική υγεία;

 1. Περπάτημα ή Τρέξιμο

Το περπάτημα και το τρέξιμο είναι μορφές άσκησης σταθερής κατάστασης που αυξάνουν τον καρδιακό ρυθμό για μεγάλο χρονικό διάστημα, προκαλώντας και αναπτύσσοντας το καρδιαγγειακό σου σύστημα. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί παράγοντες που συμβάλλουν στο πώς αυτό το είδος άσκησης μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ψυχικής σου υγείας, όπως το ότι βρίσκεσαι έξω/στη φύση και η έκθεση στο φως της ημέρας, κάτι που αποδεδειγμένα βελτιώνει την ψυχική υγεία και την ποιότητα του ύπνου, βελτιώνοντας τη φυσική σου κατάσταση και αλλάζοντας τη σύνθεση του σώματός σου που μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη αυτοεκτίμηση και απελευθερώνουν ενδορφίνες που λειτουργούν ως σύστημα χημικών ανταμοιβών στον εγκέφαλό σου, κάνοντάς σε να νιώσεις καλά.

Μην ξεχνάς την κοινωνική πτυχή (εάν είσαι σε θέση να βγεις με έναν training partner δηλαδή). Στη συνέχεια, αυτό προσφέρει κάποια κοινωνικοποίηση και ανάπαυλα από αυτό που μπορεί να είναι σχετικά μία απομόνωση για ορισμένα άτομα.

Εάν τρέχεις σόλο, τότε μπορεί να είναι η τέλεια στιγμή για να επικεντρωθείς σε δραστηριότητες ευαισθητοποίησης – εστιάζοντας αποκλειστικά στην κίνηση του σώματος και στην αναπνοή, βοηθώντας τελικά στη διαχείριση του άγχους και καθαρίζοντας το μυαλό σου.

2. Προπόνηση Αντίστασης

Η προπόνηση με αντιστάσεις προσφέρει πολλά ίδια οφέλη με το τρέξιμο, όπως η απελευθέρωση ενδορφινών, η βελτίωση της αυτοεκτίμησης βελτιώνοντας την εικόνα του σώματός σου και μπορεί επίσης να προσφέρει έναν καλό τρόπο κοινωνικοποίησης (αν και εκτιμούμε ότι αυτό μπορεί να είναι ελαφρώς πιο περιορισμένο από το συνηθισμένο τη στιγμή αυτή).

Είναι απίθανο να κάνεις πολλές προπονήσεις αντίστασης έξω στο χιόνι, αλλά αυτή η μορφή άσκησης εξακολουθεί να ωφελεί τον ύπνο σου βοηθώντας στη βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας του ύπνου σου – πράγμα που σημαίνει ότι θα αναρρώσεις καλύτερα για περισσότερη προπόνηση!

3. Ομαδικά αθλήματα

Μπορεί να έχεις παρατηρήσει μια τάση μέχρι τώρα, αλλά ναι, η συμμετοχή σε ομαδικά αθλήματα μπορεί επίσης να διευκολύνει όλα τα παραπάνω. Βγαίνοντας έξω, εκθέτεις τον εαυτό σου στο φως της ημέρας, γίνεται απελευθέρωση ενδορφινών, κοινωνικοποιείσαι, έχεις αυξημένη αυτοεκτίμηση και βελτιωμένη ποιότητα ύπνου. Η συμμετοχή σε ομαδικά αθλήματα μπορεί να είναι δύσκολο να επιτευχθεί αυτή τη στιγμή, για ευνόητους λόγους, αλλά ακόμα κι αν σου αρέσουν περισσότερο τα ατομικά αθλήματα όπως η άρση βαρών ή το τρέξιμο, τότε αξίζει να ασχοληθείς με έναν τοπικό σύλλογο, καθώς η αίσθηση της κοινότητας και της επίτευξης, σου επιτρέπει να ενσωματωθείς μετά το τέλος όλης αυτής της κατάστασης.

Η συμμετοχή σε έναν τοπικό σύλλογο για το αγαπημένο σου άθλημα μπορεί ακόμη και να είναι η ώθηση που χρειάζεσαι για να κάνεις τα επόμενα βήματα στην προπόνησή σου, καθώς είναι συχνά γεμάτοι με άτομα γεμάτα γνώσεις και προπονητές έτοιμους να μοιραστούν πληροφορίες – και η πρόοδος στο άθλημά σου μπορεί και πάλι να σε βοηθήσει με αισθήματα αυτο-αποτελεσματικότητας και βελτιωμένης αυτοεκτίμησης.

4. Γιόγκα

Δραστηριότητες όπως η γιόγκα μπορεί να είναι πιο ιδιωτικές και χαλαρές ή μπορεί να είναι ό,τι θέλεις –  το να εκτελείς πιο απαιτητικές μορφές γιόγκα, ή να τις κάνεις να μοιάζουν περισσότερο με προπονήσεις αντίστασης ή ακόμα και με την ένταξη σε μια κοινότητα για κοινωνικοποίηση μπορείς να αποκομίσεις πολλά οφέλη. Η γιόγκα είναι η τέλεια δραστηριότητα για άσκηση προσοχής, οπότε εστίασε στην αναπνοή σου και στις κινήσεις του σώματός σου, αγνοώντας ο,τιδήποτε άλλο – αυτό θα σε βοηθήσει να μειώσεις το άγχος και να βελτιώσεις τη διαύγεια στο μυαλό σου.

Γιόγκα για ανακούφιση από το άγχος | Τεχνικές χαλάρωσης

Προπόνηση

Γιόγκα για ανακούφιση από το άγχος | Τεχνικές χαλάρωσης

Δες τι οφέλη έχει γιόγκα στο άγχος! Οι λάτρεις της γιόγκα ήδη εκτιμούν τις ηρεμιστικές αρετές της τέχνης της γιόγκα. Εσύ;

2021-01-08 12:10:43By Myprotein

Συχνές Ερωτήσεις

Πώς βοηθάει η άσκηση το άγχος;

Η άσκηση είναι εξίσου ευεργετική για το άγχος όπως και η φαρμακευτική αγωγή αφού απελευθερώνει καλή ενδορφίνη στο σώμα. Μόλις δέκα λεπτά την ημέρα μπορεί να αρχίσουν να βελτιώνουν τη διάθεσή σου και να ανακουφίσουν τα σημάδια άγχους.

Πόσος χρόνος χρειάζεται για να δεις τα οφέλη για την ψυχική υγεία της άσκησης;

Συνολικά, όχι πολύ. Θα μπορούσες με το βγεις για τρέξιμο να αισθανθείς αμέσως υπέροχα ή, μπορεί σιγά -σιγά να αυξάνετε ο χρόνος καθώς προοδεύεις, αλλά, μην χάνεις την πίστη σου και μην πέφτεις αμέσως και σταματάς. Η συνεχής άσκηση θα βελτιώσει την ψυχική σου υγεία μακροπρόθεσμα.

Πόση σωματική δραστηριότητα πρέπει να κάνω;

Εάν ξεκινάς τώρα ή επιστρέφεις, ξεκίνησε με τρεις προπόνησης την εβδομάδα, βάλε μια ημέρα ανάπαυσης μετά από δύο συνεδρίες. Αυτό σου επιτρέπει να έχεις αποτελέσματα, να προοδεύεις και να έχεις μια ρουτίνα άσκησης. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο θα εγκαταλείψεις την άσκηση πολύ πιο δύσκολα. Καθώς προχωράς, μπορείς να κάνεις έως πέντε προπονήσεις την εβδομάδα το πολύ.

Πώς να ξεκινήσεις

Βάλε τον εαυτό σου σε ένα ομαδικό άθλημα και ενσωματώσου σε μια ομάδα, κάνοντας νέους φίλους και απολαμβάνοντας την φυσική κατάσταση ταυτόχρονα. Μπορεί να φαίνεται ανόητο, αλλά, δες YouTube. Εάν έχεις ελεύθερο χρόνο, κάνε μία περιήγηση στο YouTube για άσκηση και αθλήματα, για παράδειγμα στο CrossFit. Μπορεί να πέσεις πάνω σε κάτι που σου αρέσει.

Ξεκίνησε αργά! Το να βάζεις τον εαυτό σου σε κάτι νέο είναι μια συναρπαστική εμπειρία, αλλά χαλάρωσε για να νιώσεις άνετα.

Με λίγα λόγια

Η σωματική άσκηση παρέχει πολυάριθμα φυσιολογικά οφέλη που βοηθούν στη βελτίωση της ψυχικής υγείας ενός ατόμου, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να οδηγήσουν στο σχηματισμό άλλων θετικών συνηθειών όπως βελτιωμένη διατροφή, χρόνος ύπνου, αυξημένη έκθεση στο φως της ημέρας και κοινωνική αλληλεπίδραση – όλα αυτά αποδεδειγμένα συμβάλλουν στη βελτίωση της ψυχικής υγείας.

Η πρόοδος σε οποιαδήποτε μορφή άσκησης επιλέξεις να κάνεις σου δίνει νόημα και σκοπό στην καθημερινότητά σου και αυτό βελτιώνει σημαντικά πολλές πτυχές της ψυχικής σου υγείας.



Myprotein

Myprotein

Writer and expert


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα